Sanna har kommit här mitt mig och Anne! Jag är lycklig att jag har så bra svensk och tysk kompisar här. Anne har varit här den första terminen ockso när jag och Sanna kommit senare. Sanna var i Zanzibar att lära swahili, men nu är hon tillbaka här i Makumira. Hon talar så bra swahili nu! Sanna och Anne studerar både teologisk. Sanna är utbytesstudenten från Lund Universitet, Sverige och Anne från München. Vi tre har gjorde mycket trevligt sakerna här, liksom en dag var vi på Tanz hands cafe att äta och på internet. Jag åte falafelbröd, det är så bra, min favorit bröd där (som är inte så tansanisk).

 

Nästa vecka, på mondag skolan börjar igen. Neema kören har redan börjat! Det är någonting jag har väntat så mycket! Sanna har kommit också att sjunga på det! Vi måste trena mycket eftersom vi ska gå till Nairobi at sjunga på påsket. Det är så trevligt att Sanna skulle komma där mitt mig, när vi är bara två inte Tansanisk människor där i Neema. Anne sjungar den här annat kören, Kwaya Kuu. I dag när vi haft proven av Neema kören, ledarna frågade om jag vill också sjunga solorna! Jag måste trena så mycket men jag är mycket glad om det.

 

Med Sanna vi har en hemligt språk här, svenska! Därifrån skrivar jag lite på det här språket nu för dig. Kanske nästä gången på estnisk eller swahili! Jag har redan gjort min först swahili sångerna, den heter ”Mimi ni mzungu” som betydar "jag är en vit människa.

 

Men nu måste jag sluta. Hade så bra och var lyckligt!!