Tanaan herasin aamulla opiskelemaan swahilia. Pakko oppia, etta ymmartais jotakin. Sitten laksin yhentoistamaissa palloilemaan tuonne kampukselle. Pakko oppia myos tuntemmaan paikat, etta vois joskus loytaa tunneillekin! Loysin tieni yhteen musiikinluokkaan, jotka on siis ihan eri puolilla kampusta eika todellakaan missaan yhdessa rakennuksessa niinkuin varmaan kaikki muut osakunnat taalla. Siella tapasin Meganin, joka pisti luokkakaverinsa esittelemaan mulle sen talon muutkin tilat, studion ja tietsikkaluokan. Musaluokkien eristyksessa on kaytetty mielikuvitusta: katto on vuorattu kananmunankennoilla ja seinilla on kauniilla kankailla paallystettya vaahtomuovipatjaa! Huippuhienoa. Tietsikkaluokassa paasin nettiinkin. Nyt surffaan kotona Jackien koneella, joka tottellee. Mun ei. En tiia missa on vika.

Sitten loysin tieni Stubbsien talolle, jossa sain taas ystavallisesti lounasta. Sen jalkeen lahettiin Arushan kaupunkiin, jonne Randy oli menossa kokoukseen. Mukaan lahti mun lisaks Stubbsien keskimmainen (biologinen) lapsi, Marissa ja hanen opettajansa Penina. Marissalla on downin syndrooma ja han on siksi tosi pienikokoinen. Mutta voi mika aurinko! Mentiin torille, jossa Aurinko Marissassa sai paistaa toden teolla! Mika ystava! Marissa kutsui mut jo toukokuussa synttareilleenkin!

Menomatkalla Marissa kertoi mulle, etta lahti mukaan, koska rakastaa shoppailua! Vastasin, etta mina en todellakaan, mutta mun on pakko saaha jostain nostettua rahaa, kun en jaksa olla enaa kaikkien riesana ja avuttomana. Ja Penina onneks tiesi viia mut heti semmoselle automaatille, jossa ulkomaisetkin kortit kelpaa. Jes. Nyt on patakkaa hetkeks. Sitte mentiin torille, jossa oisin varmaan kuollu ilman maailman parhaita suojelijoitani Peninaa ja Marissaa. Penina hoiteli asiallisesti ostoksiamme, vihanneksia ja hedelmia mita listalta loytyi. Marissa keskittyi sateilemaan, nauroi ja jutteli kaikkien kanssa minka jaksoi! Ja ihmiset tulivat ihan hurjan iloisiksi, se oli kasittamatonta!!

Lopulta paadyttiin viela kauppaan, jossa oli Penina mukaan halpaa. Siella myytiin mm. kuivattuja kaarmeenpaita ja monta muutakin tosi eppailyttavaa juttua, joihin en uskaltanu koskeekkaan! Noitien valineita varmaan. Mina ostin mm. maustamatonta bio-jugurttia, joka sanoo sisaltavansa seuraavaa: fresh milk, skimmed milk powder, stabilizers (E1422), fruit pectin, live culture. Uskalsin maistaa ja hyvvaa oli kaikesta huolimatta! Myos siita, etta se loppujenlopuks oli melekosen kauan kuumassa autossa... Mangojakin Penina osti mulle (kun multa ne ois pyytany ainakin kolminkertasen hinnan) en viela ehtiny ees maistaa, mut aamupalalla sitte!

Nyt illalla kaytiin juttelemassa Randyn kanssa yhen Teologian open kans, joka on sen kanssa vastuussa kansainvalisista opiskelijoista. Yhessa ne pohti, etta mulle saattaa loytya asuntolapaikka jo huomenna! Apua ja iik, tama tuli noppeesti, kun nyt olin jo tottunu ajatukseen, etta oon pari viikkoo taalla Jackien luona. Mut toisaalta siella tutustun opiskelijoihin paremmin, nyt oon ihan eristyksissa. Otan taman uutisen siis innolla vastaan ja pesen korvatulpat valmiiks! Toivottavasti saan kivat kamppikset!!!!!!!

Asken kavin myos ekkaa kertaa syomassa kampuksen isossa ruokalassa. Riisia ja kaikkee kasvista pyysin siihen sekkaan. Joku palkokasvijuttu oli aika allottavan limasta, muut tuttuja perusjuttuja, papua ja pinaatintyylista juttua. Telkku huusi taysilla jotain tosi raakaa vakivaltaohjelmaa. Ei mitaan rajaa naissa taalla, veri lentaa ja roiskuu. Meinasin eksya, kun tulin sielta takas, mut lopulta loysin Jackien, joka oli tuli mua vastaan oltuaan Sennin luona kylassa. Taalla on siis muitakin suomalaisia, kun ma, kolme opea joista yksi, Senni on mun opiskelukaveri SibAlta. Ma vaan oon taalla opiskelijana, Senni opena. Ja silla on ihan hulluna toita, joita joutuu tekemaan yollakin! Onneks ma oon vaan opiskelija, ilman paineen haiventakaan (viela)!

Huomenna aamusta on African ensembleja, ootan innolla!! Tutaonona baadaye au kesho! Nahdaan myohemmin tai huomenna!